Розклад занять: | Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Нд |
1,2-2,5 р. | 1030 | 1200 | |||||
3-5 р. | 1115 | 1715 | 1115 |
Орф-педагогіка - це концепція музичної освіти, розроблена австрійським композитором і педагогом Карлом Орфом в другому десятилітті ХХ століття. Матеріальне її втілення - робота «Шульверк. Музика для дітей» в п'яти томах, що містить музичний матеріал для навчання.
Доволі часто замість поняття «Орф-педагогіка» використовується термін «Орф-Шульверк» або просто Шульверк. Назва «Schulwerk» було обране самим Карлом Орфом і буквально обозначає поняття навчання в дії. За цим терміном якраз і ховається основна ідея підходу Карла Орфа - навчання і розвиток дітей через практичну діяльність.
В чому особливість Орф-підходу?
Орф-підхід в музичній освіті використовує елементарну форму щоденної діяльності дитини з метою навчання її музичній творчості. Це шлях навчання, орієнтований на потреби дитини, який розглядає музику, як базову систему, подібну мовленню. І так само, як кожна дитина без формальних вказівок може навчитися розмовляти, так і кожна дитина може навчитися музиці м'яким і ненав'язливим чином. Це часто називають «елементарне музикуванням», тому що досліджуваний учнями матеріал є первинним, простим, природним і близьким до світу дитячих думок і образів.
Що є запорукою успіху такого способу раннього музичного розвитку?
Щоб отримати позитивні результати, ми створюємо для наших учнів атмосферу, схожу на світ дитячої гри. Це дозволяє дітям, які беруть участь в заняттях, відчувати себе легко і комфортно, навчаючись музичному процесу та грі на інструментах. Перебуваючи у знайомому світі гри, діти почувають себе вільно від сподівань та оцінок оточуючих, розкриваючи свої здібності "на повну", адже кожна дитина на уроці є рівною іншим, навіть якщо виконує соло.
Які інструменти ми використовуємо під час проведення розвиваючих уроків "Орф-оркестру"?Дітлахи рухаються та танцюють, проживаючи музику через рух (активні вправи готують дітей до спонтанних рухових виразів, вчать відображати свій настрій і звуки за допомогою елементарних рухів);
"Звучать" жести за допомогою body percussion (дітахи хлопають, клацають, шльопають ногами та ін.);
Малюки співають, виконують мовні вправи, що розвивають у дитини почуття ритму, сприяють формуванню правильної артикуляції, показують різноманітність динамічних відтінків і темпів. Орф-підхід переводить нашу увагу зі змісту слів на музичність та барвистість їх звучання. На уроці використовуються три варіанти мовного тексту: на українській мові, на англійській мові та на російській)
Проходить поетичне музикування (це допомагає дітям відчути гармонійне звучання поезії і музики);
Діти грають на простих, зрозумілих їм музичних інструментах (таким чином вони вчаться взаємодіяти між собою і легко розвивають почуття ансамблю);
В казковій формі группа відіграє театр (для того, щоб об'єднати воєдино все перераховане раніше: вплив музики, руху, танцю, мови та художнього образу в образотворчій грі).